تعویض المنت آبگرمکن برقی
تعویض المنت آبگرمکن برقی

تعویض المنت آبگرمکن برقی


مشکلات آب گرم کن برقی


اگر آبگرمکن برقی شما آهسته گرم شود، از آب داغ سریعتر استفاده می شود یا کلا آب را گرم را نمی کند، احتمال 90٪ این است که المنت شما خراب شده است و به سادگی تعویض می شود. تعمیرات المنت آبگرمکن ساده است و جایگزین آن ارزان هستند (30 تا 85 هزار تومان) و به راحتی در مغازه های الکتریکی ، فروشگاه ها و نمایندگی لوازم خانگی فروخته می شود.

21

مشکلات آب گرم کن برقی


به شما نشان خواهیم داد که چگونه المنت را آزمایش کنید، اگر آن بد است، حذف کنید و یک عدد جدید را نصب و جایگزین کنید. فقط به خاطر داشته باشید که آبگرمکن ها عمر متوسط 10 تا 15 سال دارند. اگر المنت شما در حال نزدیک شدن به این سن است، جایگزینی می تواند دقیق تر از تعمیر باشد.
البته، علت احتمالی دیگر کمبود آب هست یعنی مخزن آبگرمکن نباید موقع روشن بودن المنت ها خالی باشد. قبل از اینکه المنت را آزمایش کنید، مطمئن شوید که مدار قطع و وصل نشده است. همچنین دکمه تنظیم مجدد را در قسمت برش درجه حرارت بالا که فقط بالای ترموستات بالا قرار دارد فشار دهید. ریست کردن مدار قطع کننده یا قطع دمای بالا ممکن است مشکل را حل کند، اما این واقعیت که در مرحله اول از آنها خارج شد ممکن است یک مشکل الکتریکی را نشان دهد. اگر آنها دوباره صفر کنند، عناصر حرارت را آزمایش کنید.
اگر المنت حرارتی سالم باشند، مشکل می تواند با ترموستات یا سوئیچ قطع کننده باشد . که تست کردن آن میتواند مقداری پیچیده و مشکل باشد ، اما از آنجایی که آنها ارزان هستند - حدود 25 تا 85 هزار تومان برای هر دو ترموستات و سوئیچ قطع کن - شما می توانید آنها را جایگزین کنید.
المنت را آزمایش کنید

32
 درپوش را بردارید
اطمینان حاصل کنید که برق خاموش است.
هنگامی که میخواهید تعمیرات آبگرمکن انجام دهید ، شما تجربه الکتریکی و برقکاری برای بررسی و جایگزینی المنت لازم ندارید. اما لازم است قبل از اینکه شما هر آزمایش یا تعمیراتی از المنت آبگرمکن خود را انجام دهید مطمئن شوید که برق خاموش است.
اول، مدار الکتریکی را در پنل اصلی پیدا کنید که برای المنت برچسب گذاری شده است و آن را خاموش کنید. سپس به آبگرمکن بروید و برای برق با آشکارساز ولتاژ بدون تماس تماس بگیرید. اطمینان حاصل کنید که اهم متر با قرار دادن نوک در یک خروجی که می دانید دارای مقاومت الکتریکی هست کار می کند. اهم باید با روشن کردن صدا دهد.
در حال حاضر سیم را که به المنت وصل شده است را آزمایش کنید. اگر آنها توسط لوله های فلزی پوشانده شوند، تستر ولتاژ را نمی خواند. در عوض شما باید پوشش ترموستات فلزی را از کنار المنت برداشته و عایق را بیرون بیاورید و تستر را در نزدیکی سیم های منجر به بالا از سوئیچ قطع دمای بالا نگه دارید.
تست هر دو سیم داغ. سپس تستر را بر روی روکش المنت نگه دارید. اگر تستر روشن نباشد، المنت سالم است.

33 

در داخل و چگونه کار می کند
اکثر آبگرمکن های الکتریکی مسکونی دو المنت دارند: یکی در نزدیکی بالای مخزن و یکی در نزدیکی پایین. قدرت در بالای صفحه قرار میگیرد و به سوئیچ برشی درجه حرارت بالا، و سپس به ترموستات و المنت اجرا می شود. المنت بالا و پایین توسط ترموستات جداگانه کنترل می شوند. هنگامی که آب در بالای مخزن داغ است، عنصر بالای آن خاموش می شود و پایین تر گرم می شود. المنت حرارت بالا و پایین هرگز در همان زمان در می آیند.

تست برای یک المنت سوخته


 تداوم تست برای یک عنصر سوخته
کلیه بست را بر روی یکی از پیچ ها قرار دهید و پیچ دیگر را با تستر تست کنید. اگر تستر نور نباشد، المنت را جایگزین کنید.
برای این کار شما یک تستر اهم متر نیاز دارید. این اساسا یک لامپ و باتری با دو سیم متصل است. دست زدن به انتهای هر سیم به یک مدار پیوسته باعث می شود که لامپ روشن شود. شما هر دو این ابزار را در نزدیکی تست های الکتریکی در هر فروشگاه الکتریکی یا مرکز لوازم خانگی خواهید یافت. شما همچنین می توانید تست کننده تداوم را به نام "تستر بخاری آب" در نزدیکی المنت جایگزین پیدا کنید.
اگر شما مالک و شناخته شده یک ولت-اهم متر هستید، می توانید آن را به جای آن آزمایش کنید. برای قرار دادن عناصر برای آزمایش، دو پوشش فلزی، عایق و پوشش پلاستیکی را در کنار بخاری آب بردارید.
ابتدا آزمایش تداوم را انجام دهید تا ببینید آیا عنصری سوخته است یا خیر. برق از یک عنصر سوخته خارج نمی شود. سیم های را از پیچ ترمینال جدا کنید. سپس کلیپ کلاسیک را به یک ترمینال وصل کنید و پروب را به سمت دیگری متصل کنید (عکس 2). تستر باید روشن شود، نشان دهنده یک مدار کامل است. اگر هیچ نور وجود ندارد، عنصر بد است.


کلیپ آلیاژاتور را به یکی از پیچ های عنصری بچسبانید و پروب تستر را به پایه ی عنصر نصب کنید. تکرار روی پیچ دیگر. اگر نور تستر در هر لحظه ظاهر شود، کوتاه است. عنصر را جایگزین کنید.
بعد، برای بررسی اینکه آیا عنصر کوتاه شده است، آزمایش کنید. اگر عنصر کوتاه باشد، قدرت از طریق مخزن فلز آبگرمکن جریان می یابد. با سیمانی که هنوز قطع نشده اند، یک پروب را لمس کنید (یا کلیپ الجیگیتور را وصل کنید) به یک ترمینال پیچ و یکی دیگر از پروب تستر را به براکت نصب عنصر (عکس 3) لمس کنید. تست را در ترمینال دوم تکرار کنید. اگر تستر بر روی هر تست روشن شود، عنصر کوتاه است؛ جایگزینش کن. هر دو ترمینال را روی هر دو عنصر تست کنید.
راز دکمه قرمز
به ندرت، هر دو عنصر OK را آزمایش می کنند، اما هنوز آب گرم دریافت نمی کنید. سعی کنید دکمه را بر روی "قطع دما بالا" قرار دهید، درست بالای ترموستات بالا قرار دارد. این ممکن است مشکل را حل کند، اما اگر مشکل دوباره حل شود، عناصر گرما را بررسی کنید.

یک المنت را جایگزین کنید

 22


المنت سوخته را تعویض کنید


آب را از مخزن تخلیه کرده و المنت قدیمی را با استفاده از یک آچار فرانسه باز کنید. شما به یک پیچ گوشتی بلند نیاز دارید تا سوکت را روشن کنید. اگر آن را باز نکنید، از چاقو و چکش سرد استفاده کنید تا موضوعات را از بین ببرید.
برای جایگزینی عنصر، با تخلیه مخزن شروع کنید. با برق هنوز خاموش است، دریچه ورودی سرد سرد (شکل A) را ببندید. شیر آب گرم آشپزخانه را باز کنید. سپس یک شلنگ باغ را به شیر تخلیه متصل کنید و آن را برای تخلیه مخزن باز کنید. برای عناصر رشته ای مانند ما در اینجا نشان داده می شود، شما باید یک آچار 
سعی کنید عنصر بد را با چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت غیرفعال کنید (عکس 4). اگر آن گیر کرده است، می توانید سعی کنید آن را آزاد با چکش سرد و توپ چکش یا کوچک خاردار. زنجیر را در زاویه مقابل مهره قرار دهید تا آن را به سمت چپ چرخانده باشد. سپس عنصر جدید را با استفاده از آچار برای سفت کردن آن و نصب مجدد سیم ها (عکس 5) نصب کنید. قبل از تعویض مدار، سوپاپ تخلیه را ببندید و مخزن را پر کنید.
اگر آزمایش نشان دهد عناصر خوب هستند، ترموستات ممکن است ناقص باشد. روش آزمون ترموستات پیچیده است، بنابراین ما توصیه می کنیم به سادگی جایگزین ترموستات (ها). شما مجبور نیستید مخزن را به جای ترموستات جایگزین کنید. به سادگی ترموستات قدیمی را حذف کنید - معمولا آنها را با یک کلیدهای فلزی نگه دارید - سیم را به ترمینال های مربوطه ترموستات جدید انتقال دهید و ترموستات جدید را ببندید.
خرید المنت آّبگرمکن
المنت حرارتی خود را با یکی از همان وات و اندازه و ولتاژ جایگزین کنید. اگر المنت قدیمی شما مشخصات ندارد، به اسمبلی در المنت آبگرمکن یا کتابچه راهنمای مراجعه کنید، یا با استفاده از شماره مدل از اسمبلی، آنلاین را جستجو کنید.
المنت به آب گرم کن یا با یک موضوع و مهره بزرگ به عنوان نشان داده شده در اینجا و یا با چهار پیچ و مهره برگزار می شود. اکثر مراکز خانگی نسخه ای را که نشان می دهند، عرضه می کنند، اما شما می توانید یک کیت آداپتور را خریداری کنید، اگر نسخه چهار پیچ را جایگزین کنید.
عناصر U-shaped ساده ارزانترین هستند. گران تر عناصر با چگالی کم معمولا مانند شکل 1 نشان داده شده در عکس 5 را نشان می دهد. این مقدار همان مقدار گرما را فراهم می کند، اما بیش از یک سطح بزرگتر گسترش می یابد که درجه حرارت آن را کاهش می دهد و موجب می شود که آنها کمتر مستعد ساخت مواد معدنی باشند.
اگر عنصر قدیمی شما با مواد معدنی خرد شده باشد، آن را با یک عنصر با چگالی کم برای کارآیی کارآمدتر و زندگی طولانی تر جایگزین کنید.
ابزار مورد نیاز برای این پروژه
ابزار لازم برای این پروژه DIY را قبل از شروع به کار انداختید - زمان و ناامیدی را صرفه جویی خواهید کرد.
پیچ گوشتی 4 در 1
دم باریک
تستر ولتاژ غیر تماس
شما همچنین باید یک شلنگ، یک تستر تداوم الکتریکی و یک آچار.